Liste de remarketing din Google Analytics 1

Liste de remarketing din Google Analytics

După o discuție cu o minunată ppc-istă, mi-am dat seama că doar am explicat cum se fac audiențele în Analytics și nu am dat și exemple de niște liste pe care să le folosești și cum să le realizezi.

Mai jos găsești cele mai folosite liste:

1. Utilizatori ce au abandonat coșul

Una dintre cele mai folosite liste de remarketing este cea de coș abandonat. Sunt multe motive pentru care un utilizator lasă un produs în coș: fie vrea să analizeze mai multe oferte de la diferite site-uri, fie a avut o urgență și a trebuit să se oprească, fie încă nu e hotărât și vrea să se mai gândească.

Liste de remarketing din Google Analytics 2

Ideal este să realizezi această listă pe 7, 14 sau maxim 30 de zile. Sunt sigură că nimeni nu își mai amintește ce a lăsat în coș acum mai mult de 30 de zile. O idee bună pentru a încuraja finalizarea comenzii este să oferi transport gratuit sau un voucher.

2. Utilizatori ce au vizitat o anumită pagină din site

Poți să folosești această listă pentru a targeta persoane ce au vizitat o anumită pagină, spre exemplu, pagina de contact sau o pagină de categorie. O idee bună este să ca atunci când ai o campanie cu teasing înainte (gen Black Friday) să te folosești de audiența din teasing și pentru lansarea campaniei.

Aceste liste sunt bune și pentru excludere. Spre exemplu, poți exclude lista de utilizatori ce au ajuns pe confirmare comandă din campaniile de remarketing.

Poți realiza aceste audiențe în 2 moduri. Fie prin link:

Liste de remarketing din Google Analytics 3

Fie prin titlul paginii:

Liste de remarketing din Google Analytics 4

Poți adăuga și alte filtre precum cei ce au convertit deja sau cei ce au fost pe pagina X dar nu și pe Y.

3. Utilizatori mulțumiți (2+ comenzi)

Sunt de părere că atunci când un utilizator revine să mai facă o comandă este mulțumit de ceea ce a găsit pe site și este pe drumul de a deveni client fidel.

Liste de remarketing din Google Analytics 5

Ai să vrei să folosești aceste liste pentru a le afișa bannere personalizate cu oferte deosebite sau pentru a realiza audiențe similare.

4. High Value Users

Sunt diferite tipuri de utilizatori valoroși pentru fiecare site. Poate pentru un magazin online utilizatorii cei mai valoroși sunt cei ce comandă frecvent sau de valoare mare, dar pentru un magazin B2B utilizatorii valoroși sunt cei ce trimit un formular sau vizitează des site-ul.

Oricare ar fi utilizatorii tăi valoroși poți realiza o listă pentru ei pe care să o folosești ulterior în promovare.

Liste de remarketing din Google Analytics 6
Liste de remarketing din Google Analytics 7

5. Utilizatori veniți din paid

O listă pe care o poți folosi în strategia ta este cea de utilizatori din paid sau alte canale. Poate dorești să afișezi bannere cu mesaj dedicat celor ce au venit din Google sau Facebook sau Organic sau Social.

Liste de remarketing din Google Analytics 8

Poți adăuga și alte filtre precum tranzacții sau sesiuni sau perioada în care a vizitat.

Sper să te ajute la targetarea utilizatorilor potriviți pentru a transmite mesajul potrivit la momentul potrivit.

Spor la conversii!

Lasă un comentariu