Facebook Shops - ce, când, cum și unde? 1

Facebook Shops – ce, când, cum și unde?

Pe data de 19 Mai Facebook a anunțat lansarea Facebook Shops. O strategie bună în vreme de pandemie când aproape toate magazinele au fost mutate online. Întrebarea este cum și ce anume face?

Ce este Facebook Shops?

Este o platformă dedicată micilor retaileri care doresc să comercializeze produsele online. Acesta se setează din platformă direct și este disponibil atât pe Facebook cât și pe Instagram gratuit. Setările sunt customizabile pentru fiecare utilizator în ceea ce privește cover image și accent colors, astfel magazinul să reprezinte cât mai bine brand-ul. Nu se pot adăuga butoane custom sau alte funcții precum la un magazin online. Este simplist și se poate realiza doar din câteva click-uri, fără cunoștințe tehnice de IT.

Facebook Shops - ce, când, cum și unde? 2

Când apare Facebook Shops?

Nu avem nici o dată exactă când o să apară în forma completă în România. Prima oară apare în US, iar ulterior se face roll-out și pentru celelalte țări.

Ce nu știu foarte mulți este că deja ai o variantă de shop și de personalizare la nivel de platformă. Funcția de shop a fost mereu activă în platformă doar că acum este mai optimizată. Poți alege să trimiți utilizatorii în magazinul online pentru a finaliza comanda sau să îl păstrezi în platformă dacă ai activat Facebook Pay.

Avem o variantă basic acum ce probabil o să se modifice în noul shop când devine activ în România.

Poți începe să testezi shop-ul la nivel de tabs și să introduci produse și collections șă vezi cum arată în prima variantă.

Cum arată Facebook Shops?

Arată fain. Cel puțin mie așa mi se pare. Având în vedere că îl poți personaliza cu banner și collection și poți trimite trafic direct în platformă este un avantaj. Eviți toate problemele de viteză de încărcare, landing page greșit sau alte erori. Foarte mulți utilizatori preferă să rămână în platformă și nu să iasă și să intre înapoi pe social media.

În plus, un mare avantaj este că utilizatorul poate pune întrebări direct despre produs sau detalii de comandă ceea ce înseamnă că totul devine mai „uman” și experiența de cumpărături mai plăcută.

Înscrierea pentru noul shop se face în Commerce Manager, platforma dedicată pentru realizarea și personalizarea shop-ului.

Facebook Shops - ce, când, cum și unde? 3

Unde o să apară Facebook Shops?

Evident că pe Facebook dar și pe Instagram. Partea cea mai faină este că poți lucra în Commerce Manager la shop-ul pentru ambele platforme și să păstrezi același template fără să îl muncești iar de la 0.

Activitatea pe care un utilizator o face la nivel de shop rămâne confidențială și nu apare la nivel de feed sau story decât dacă utilizatorul dorește să dea share. Ca și client poți da share către alți utilizatori pe Facebook, Instagram sau WhatsApp.

Facebook Shops - ce, când, cum și unde? 4

Facebook Shops o să ajute foarte multe business-uri mici în principal și mai ales o să ajute brand-urile să fie mai aproape de clienții lor. Faptul că poți să accesezi magazinele direct din platformă o să fie mai ușor algoritmului să învețe ce cauți și să îți ofere anunțuri personalizate în acest sens.

Spor la conversii!

Lasă un comentariu