Experimente Facebook Ads
Tu cum iei decizii la nivel de Facebook Ads?
Pe lângă analiză pe care o fac în mod regulat într-un cont mă folosesc foarte mult și de Test&Learn pentru a lua cele mai bune decizii atunci când vine vorba de creative, texte sau CBO.
Am văzut foarte multe întrebări pe diferite grupuri despre cum se poate testa mai multe vizualuri ca să vedem ce funcționează mai bine sau diferite texte și prea puține recomandări pentru A/B Tests.
Experimentele le găsiți aici sau în meniu în tab-ul Test&Learn.
De aici puteți alege mai multe experimente pe care să le testați. Sfatul meu e să începeți doar cu unul și treptat să treceți la altele.
Primul A/B test pe care îl puteți testa este cel de campanie. Să zicem că vreți să testați cum performează campania X vs campania Y. Indicat este ca între ele să fie un singur diferențiator major (gen audiența sau obiectivul) și ambele să aibe același buget.
Puteți alege ce Key Metric doriți să se focuseze testul (spre exemplu Cost per Purchase) și să porniți experimentul. Testele nu impactează eficiența campaniilor dar te ajută să iei decizii bazate pe rezultate.
Pentru a face A/B Tests la nivel de Creative trebuie să alegeți A/B Test și să selectați Create A/B Test.
După selectare o să puteți alege campania în care o sa ruleze experimentul și ce anume doriți să experimentați.
Poți testa doar 1vs1 (iunie2020). Înainte puteai testa până la 6 creative într-un experiment. Partea bună este că un experiment poate dura câte zile dorești tu. Indicat este să fie minim 4 zile și peste 80% test power pentru a avea rezultate cât mai exacte.
Tot la nivel de A/B test puteți testa și demografice, texte, video sau audiențe.
Puteți să mai realizați experimente precum Conversion Lift sau Brand Lift. Ambele sunt eficiente pentru a măsura conversiile incrementale, respectiv părerea publicului despre brand-ul tău.
Holdout Test îți poate arăta cum performează anunțurile tale la nivel de grup de test și holdout test (cei care văd anunțul și cei ce nu văd anunțul). Poți face acest experiment la nivel de cont sau la nivel de campanie. Nu costă nimic extra ci doar bugetul investit în campanii.
Brand Survey este preferatul meu. Poți alege dintr-o serie de întrebări ce sunt afișate pe Facebook iar de acolo poți trage concluzii dacă este momentul să investești mai mult în branding sau nu încă. Testul este valid doar pentru conturile ce au spend peste 13,000 ron în utlimele 90 zile.
Poți alege până la 3 întrebări. Sfatul meu e să lași experimentul să ruleze pentru cel puțin 2 săptămâni pentru a avea cât mai multe rezultate și să ai un test power peste 80. Nu costă! Tu doar trebuie să investești în ad-uri și Facebook te ajută cu restul.
O să poți vedea rezultate în timp cât de cât real doar după ce se completează peste 250 de răspunsuri.
La orice test pe care îl realizezi poți vedea rezultatele și rapoartele în zona de Results. Un overview arată așa:
Cele mai bune decizii luate într-un cont sunt cele bazate pe date. Fie datele directe din platformă fie din teste. Nu uitați să verificați toate datele înainte de a porni un experiment mai ales bugetul și perioada.
Spor la testat!