Cum să crești organic pe Instagram 1

Cum să crești organic pe Instagram

Te întrebi cum fac alții de cresc așa repede pe Instagram? Ce strategii folosesc?

În acest articol ai să regăsești câteva tips and tricks ce să te ajute să dezvolți propria strategie de dezvoltare a business-ului tău pe acest canal de social media.

1. Focus pe content

Setează-ți așteptările corect încă de la început. Instagram nu este platforma generatoare de trafic sau conversii directe. Este o platformă dedicată contentului, creșterii de brand awareness și trebuie să facă parte din strategia de dezvoltare și extindere.

Totul se bazează pe imagine și consistența postărilor. Încearcă să:

  • postezi frecvent dar nu să faci spam – contează foarte mult tipul de business. Un magazin fashion poate avea mai mult content decât un magazin de termpoane și poate posta mai des fără să fie repetitiv în conținut.
  • păstreazi aceiași schemă de culori – cred ca e una dintre cele mai importante aspecte atunci când vrei să dezvolți un brand. Păstrează postările în aceiași schemă de culori ca utilizatori să îți recunoască brand-ul doar din imagine. La ce te gândești când vezi suc și culoarea roșie? Dar suc și culoarea albastră? Dar canal de social albastru? Exemplele pot continua.
  • păstrezi tema postărilor – încearcă să păstrezi o perioadă aceiași temă a postărilor. Nu arată prea bine dacă treci de la mâncare la bijuterii la poze din grădină, nu? Dar dacă toate aceste postări sunt ale unui brand de bijuterii ce prezintă produsele într-o temă dedicată?
Cum să crești organic pe Instagram 2
  • păstrezi aceiași limbaj – indiferent dacă discuți cu utilizatorii prin mesaje sau răspunzi la comentarii trebuie să păstrezi același tone of voice.

2. Planifică postările

Cred că o bună planificare a postărilor te poate ajuta să fii mai organizat și mai ales să îți poți pune toate produsele în evidență. Poți să folosești un excel sau orice tool de organizare pentru social media.

Uite mai jos un exemplu de calendar din care să te inspiri:

Cum să crești organic pe Instagram 3

În calendarul de mai sus poți adăuga și teme pe care să prezinți colecția. Tot odată, cred că e important să te folosești de calendar ca să alegi cele mai bune formate pentru promoțiile tale și modul în care prezinți produsele. După ce ai o structură poți să programezi postările și ulterior să investești timpul în alte activități.

Poți alege ca într-o zi să postezi mai multe imagini în același timp sau pe parcursul zilei.Este alegerea ta în funcție de strategia aleasă.

3. Implică comunitatea

Dacă content-ul este bun atunci este momentul în care trebuie să implici și clienții. Poți realiza acest lucru prin diferite postări sau tehnici. Spre exemplu:

  • Story cu întrebări – permite audienței să ofere răspunsuri la întrebări interesante.
Cum să crești organic pe Instagram 4
Cum să crești organic pe Instagram 5
  • Descrieri amuzante – poți atrage ușor atenția cu descrieri și poți începe și o discuție pe baza ei.
  • Schimbă #-urile – te ajută să îți crești reach-ul organic și să ajungi la persoane cu aceleași interese.
  • Trimite trafic din alte surse – dacă ai deja dezvoltată o comunitate pe alt canal de social atunci poți face o postare prin care să trimiți trafic și către instagram.
  • Giveaway și concursuri – poți încerca să generezi engagement și trafic prin acest tip de acțiuni.
  • Trimite mesaje directe – încearcă pentru utilizatorii ce răspund la comentarii sau la întrebări să le adresezi un mesaj direct. Astfel, poți să îți cunoști mai bine audiența și ești cu un pas mai aproape de următorul pas din funnel.
  • Urmărește pagini și persoane – poți da follow pentru a te inspira și pentru a apărea la recomandări persoanelor cu interese asemănătoare.

4. Pozele de acasă

Nu ai nevoie de un fotograf ca să realizezi câteva poze artistice. Ai nevoie doar de imaginație și câteva elemente ce să ajute produsele să iasă în evidență și să realizezi content acasă:

  • Un perete sau planșă sau așternut – preferabil alb pentru a scoate pozele în evidență. Poți încerca și o cutie cu interior alb.
  • Lumină – poți încerca cu lumină naturală sau o lampă (sau 2) direcționate către produs. Funcționează și cu lanterna de la telefon. Încearcă mai multe variante și vezi ce îți pune produsul în evidență. Dacă lumina este prea puternică atunci încearcă să o direcționezi către o folie de aluminiu ce să funcționeze ca un reflector.
  • Cameră foto – Telefon sau DSLR.
  • Elemente – aici intervine creativitatea. Poți încerca diferite teme (fructe, frunze, culori, jucării, haine etc.) prin care să se diferențieze produsele tale față de cele simple, pe fundal alb.

Dacă bugetul îți permite atunci apelează la un fotograf. Până la urmă asta face în fiecare zi. Până atunci încearcă să faci pozele de acasă și vezi ce reacții ai.

Spor la creștere!

Lasă un comentariu