Cum realizezi audiențe în Google Analytics
Pentru a realiza campanii de remarketing eficiente avem nevoie de audiențe. Le poți realiza din Google Ads sau din Google Analytics. Eu prefer să le realizez în Analytics și să le folosesc și la segmentare și la dashboards.
Înainte de toate, nu uita de GDPR. Colectarea de date trebuie să fie conform policitilor GDPR, cu acordul explicit în prealabil al vizitatorilor.
Primul pas este să mergi la zona de admin și să alegi audience definitions.
Dacă nu ai mai realizat audiențe până acum atunci o să îți apară un mesaj precum mai jos.
Ca să folosești listele și în Google Ads trebuie în primul rând să ai contul legat cu Analytics și să alegi de la Audience destinations ID-ul contului.
Prima lista este generată. Pentru a realiza mai multe liste atunci trebuie să ne întoarcem la Audiences. De aici selectăm New Audience.
Google Analytics recomandă câteva audiențe pe care îți recomand să le încerci. Nu uita, poți realiza campanii de remarketing pe listele realizate aici.
Sfatul meu este să faci liste pe 7, 30, 90, 180 și 540 de zile (dacă ai răbdarea asta). În funcție de obiectivele pe care le ai poți să folosești audiențele pentru a genera rezultatele dorite.
Recomandări de liste și folosirea lor:
- All Users – de folosit la remarketing general pentru toți utilizatorii ce au accesat site-ul;
- New Users – când dorești să ajungi doar la utilizatorii noi. Eu de obicei o folosesc când am o campanie de consideration pentru a duce mai jos în funnel traficul;
- Returning Users – sunt la cel puțin a doua interacțiune cu tine. Poți realiza o campanie pe bază de voucher pentru a crește life time value;
- Users who visited a specific section of my site – recomand să faci liste pe pagina de comandă, pe thank you page, pe categorii sau pe pagina de contact. Ulterior, le poți folosi pentru a exclude persoane ce au convertit sau chiar targeta persoane ce au abandonat procesul de comandă;
- Users who completed a goal conversion – dacă folosești goal-uri atunci poți realiza audiențe pe acestea. Spre exemplu, dacă ai setat goal pe butonul de adaugă în coș atunci poți realiza o audiență pe cei ce au dat click pe buton dar nu au ajuns în thank you page;
- Users who completed a transaction – poți alege utilizatori ce au realizat o comandă sau mai multe;
Dacă aceste liste nu sunt suficiente pentru tine atunci poți realiza o audiență personalizată ce îndeplinește toate condițiile tale.
Spre exemplu, poate vrei să faci o campanie de remarketing doar pentru publicul ce a accesat site-ul tău de mobil, a venit în urma unei reclame plătite, a generat revenue ≥ 100 și are vârsta între 35 și 54.
Poți alege din coloana din stânga ce criterii dorești pentru a realiza audiența custom.
Nu uita, înainte să pornești toate campaniile de remarketing pe toate listele posibile este importat să ai o strategie ce să genereze și traficul pe care dorești să îl remarketezi. E simplu: Awareness – Consideration – Conversion.
Spor la conversii