Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 1

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook?

Probabil niciodată nu te-ai întrebat unde apar. Da, selectezi plasamentele de story și feed, hai poate și Instagram sau lași pe automatic.

Sunt fan automatic placements și observ constant cum bugetul este alocat majoritar pe Facebook Feed și după pe altele. E interesant să vezi ce alte plasamente îți generează conversii și mai ales ce sunt acele plasamente? Ok, vezi Instant Article dar unde mai exact se afișează ad-urile? Cum poți exclude plasamentele sau site-urile nepotrivite?

Hai să descoperim 🙂

Presupun că pe Google deja ești familiar cu excluderile la nivel de display și ai o idee destul de bună unde anume ți se afișează anunțurile. Acum poți face asta și pe Facebook prin intermediul Brand Safety.

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 2

Ce poți face?

1. Excluderi de plasamente

Cea mai simplă metodă de a evita afișările pe rețeaua de display și aplicații este să te joci cu plasamentele direct din Ads Manager. Poți opta să apari doar pe feed-urile de Facebook și Instagram sau alte plasamente ce se potrivesc business-ului tău.

La nivel de Ad Sets poți alege să excluzi anumite platforme sau plasamente. Acestea apar disponibile după ce dai click pe butonul de Manual Placements.

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 3

2. Inventory Filter

Din Brand Safety poți alege filtru la nivel de In-Stream Ads și Audience Network. Trebuie să iei în considerare că toate aplicațiile sau site-urile pe care apar anunțurile tale trebuie să fie conform politicilor Facebook. Ca și Invetory poți alege din următoarele:

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 4

Ele vin setate pe standard. Tu poți alege dacă dorești să îl limitezi sau nu.

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 5
Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 6

În funcție de tipul de business poți lua decizii la filtrare. Cu cât limitezi mai mult cu atât scade reach-ul și crește costul.

3. Rapoarte aplicații și site-uri partenere

Aici începe distracția. Dacă vrei chiar să filtrezi din aplicații sau din site-urile pe care se afișează anunțul tău atunci trebuie să te folosești de acest raport. Chiar dacă ele respectă politicile Facebook asta nu înseamnă că toate aplicațiile sunt potrivite pentru mesajul tău.

Pentru a descărca raportul trebuie să mergi în Brand Safetly – Publisher Delivery Reports.

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 7

Poți să te uiți pe fiecare plasament în parte sau poți să descarci raportul pentru tot contul ce îți oferă toate informațiile.

Poți vedea pe ce articole, pagini sau aplicații apare anunțul tău.

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 8

Ok… Ai văzut unde apari.. Și acum ce faci?

Dacă ai anumite apps sau pagini sau site-uri pe care vrei să le excluzi atunci poți realiza o listă pe care să o urci în cont. Cum?

După ce ai decărcat listele de mai sus și ai făcut selecții de aplicații și pagini pe care vrei să le excluzi o salvezi ca și csv sau txt. Ai nevoie doar de link-urile pe care dorești să le blochezi (fie app fie pagină) ce le regăsești în documentele descărcate. Nu poți urca mai mult de 10,000 linii într-un fișier dar poți urca mai multe fișiere.

Ulterior, încarci lista în platformă.

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 9

Poți alege să aplici lista unui ad account sau mai multe (dacă business managerul are mai multe ad account-uri) sau o poți păstra momentan în cont până te decizi.

Tu știi unde apar anunțurile tale pe Facebook? 10

În acest moment Brand Safety este destul de limitat. Se lucrează pentru a face roll-out pentru mai multe funcționalități ce o să ne ușureze munca de excludere.

Spor la excluderi!

Lasă un comentariu