Segmentează audiența în Google Analytics 1

Segmentează audiența în Google Analytics

Una dintre cele mai bune metode să îți cunoști audiența este să o segmentezi și să o analizezi pentru a lua cele mai bune decizii. Un segment custom este o grupare definită a unei audiențe. Acestea sunt bazate pe datele deja adunate de tine în Analytics și te ajută să urmărești diferite tipuri de utilizatori.

Dacă ai deja Dashboard-urile din Google Analytics atunci ești cu un pas mai aproape în a optimiza campaniile și site-ul.

Cum aleg un segment în Analytics?

Vestea bună este că avem deja niște segmente predefinite în Analytics pe care le poți utiliza. Dacă acestea răspund cerințelor tale atunci e perfect! Dacă nu, putem realiza un segment custom conform cerințelor tale.

Pentru a accesa segmentele predefinite trebuie să accesați zona de Audience – Overview – Add a Segment și de acolo să alegeți segmentul pe care doriți să îl analizați.

Segmentează audiența în Google Analytics 2
Segmentează audiența în Google Analytics 3

Ai foarte multe segmente predefinite pe care le poți analiza. Spre exemplu, poți analiza traficul dintre mobil și desktop sau traficul ce a generat conversie sau traficul venit din orașul local. Sfatul meu este să te pierzi în date. Încearcă să îți faci un plan bazat pe întrebările cele mai importante precum:

  • Cine sunt clienții mei? (oraș, vârstă, sex)
  • Care sunt cele mai vizitate pagini? (organic, paid)
  • Care este ponderea dintre Mobile & Desktop + exit page + bounce rate? (prin această analiză îți poți da seama dacă ești mobile first sau nu)
  • Câți New Users / Returning Users am? (poate ai nevoie de o campanie de remarketing)
  • Câte conversii a generat site-ul meu și ce public a convertit cel mai bine? (poți face o campanie dedicată ulterior)

Sunt doar câteva întrebări. În funcție de obiectivele setate de tine atunci pot apărea și altele.

Cum realizez un segment custom în Analytics?

Dacă segmentele predefinite nu sunt ceea ce ai nevoie atunci poți realiza un segment custom.

Segmentează audiența în Google Analytics 4

De aici alegi filtrele pe care le dorești. În funcție de ce alegi zona de preview se schimbă.

Segmentează audiența în Google Analytics 5

Spre exemplu, poate dorești să vezi cum performează segmentul de femei, 35-44, CPC din București comparativ cu restul userilor. Pentru asta, trebuie să alegi filtrele din partea dreaptă și să denumești segmentul. Ulterior, îl regăsești în lista de segmente.

Segmentează audiența în Google Analytics 6

Poți compara cele 2 segmente alese de tine în toate categoriile pentru a vedea cum performează.

Segmentează audiența în Google Analytics 7

Segmentele sunt importante pentru a cunoaște cât mai bine audiența ta și mai ales să poți realiza strategii pe baza acestora.

Spor la conversii!

Lasă un comentariu