Rapoarte Google Analytics
Google Analytics este un tool minunat atunci când vine vorba de raportare și insights despre audiența ta. Ca să înțelegi mai bine cine sunt utilizatorii tăi și care este publicul tău țintă este important să știi de unde să iei aceste date și cum să le interpretezi.
Rapoartele deja existente sunt în partea dreapta a ecranului, cum accesezi contul tău.
1. Realtime report
În raportul Realtime poți vedea ce fac utilizatorii în timp real pe site-ul tău.
În overview poți vedea câți utilizatori sunt acum pe site-ul tău, pe ce pagini din site-ul tău sunt și de unde sunt.
Cu acest raport poți:
- vedea cât trafic ai generat cu o nouă postare;
- dacă un utilizator parcurge funnel-ul pentru a finaliza conversia;
- observa ce categorie este cea mai populară în timp real;
- să te asiguri că toate UTM-urile funcționează cum trebuie;
2. Audience report
Raportul acesta îți oferă un overview legat de audiența ce îți vizitează site-ul.
Din acest raport poți analiza informații precum:
- Demografice
- Interese
- Locații
- Comportament
- Dispozitiv
- Data geografice
Bazate pe aceste informații poți lua cele mai bune decizii pentru site-ul tău având informții despre publicul tău țintă. Spre exemplu, poți observa ca ai foarte mult trafic din mobile dar cele mai multe conversii provin din desktop. Astfel, poți analiza site-ul pe mobil mai bine ca să observi dacă sunt lucruri de îmbunătățit.
3. Acquisition Report
Acest raport îți oferă un overview despre cum și de unde generezi trafic în site-ul tău. O informație esențială pentru business-urile ce folosesc canale de promovare pentru a vedea care sunt mai eficiente.
În acest report poți defalca traficul venit pe site în următoarele:
- Organic – traficul provenit din Google organic sau alte search engines (precum Bing sau Yahoo)
- Direct – traficul ce intră direct pe site-ul tău prin link
- Referral – trafic provenit de pe alt site
- Email – vizită provenită din email
- Social – trafic provenit din platformele de social media
- Paid Search – trafic provenit din canalele plătite precum Google Ads
- Display – trafic provenit din dintr-un banner din display
- Affiliate – vizită provenită din marketing afiliat
- Other – vizită provenită dintr-un canal pe care Google Analytics nu îl poate categoriza
4. Behaviour Report
Acest raport îți oferă informții despre comportamentul utilizatorului pe site.
Din acest raport poți prelua informații precum:
- Page view sau unique page view bazate pe landing page-uri din site-ul tău
- Timp petrecut pe site
- Bounce rate și exit page
- Search terms sau content pe pagină
5. Conversion Report
Acest raport este cel mai important pentru magazinele de ecommerce. El raportează conversia și cum se ajunge la ea.
Aici poți avea 2 rapoarte – cel bazat pe goals și cel bazat pe ecommerce. Personal, eu îl prefer pe cele de ecommerce fiind mai complex.
În funcție de tipul de site pe care îl ai poți avea mai multe obiective, spre exemplu:
- Site-urile de Ecommerce vor să urmărească procesul unei comenzi și finalizarea ei.
- Blog-urile doresc să urmărească timpul petrecut pe site și goal-urile precum înscrierea la newsletter
- Site-urile de B2B sau bazate pe leads doresc să urmărească goal-urile precum completarea unui formular sau apelarea telefonică
Indiferent de ce goal dorești să urmărești, Google Analytics are această posibilitate plus multe altele.
Sper ca acest articol să te ajute să înțelegi mai bine audiența ta și să iei decizii informate.
Spor la conversii!