Cum să setezi goal-uri în Google Analytics
Goal-urile sunt esențiale atunci când dorești să urmărești conversiile de pe site-ul tău. Google Analytics îți permite să urmărești conversii precum destinație, event sau durație.
Prin aceste goal-uri poți să descoperi informații relevante despre calitatea traficul tău și mai ales să îmbunătățești calitatea site-ului.
Cum setezi goal-uri?
Pentru a seta un goal trebuie să mergi la nivel de Admin, selectezi ultima coloana – Goals.
Click pe Goal și alege din următoarea selecție ce se potrivește cel mai bine.
Fiecare Goal este explicat pe fiecare rând. În cazul în care nimic nu se potrivește atunci poți alege butonul de Custom de unde îl poți personaliza.
Următorul pas este să denumești acest Goal. Sfatul meu este să îi dai un nume astfel încât să înțelegi din prima ce urmărește.
Spre exemplu, un goal foarte des utilizat este cel de Destination. Acesta urmărește persoanele ce au ajuns pe un anumit landing page. Eu folosesc Goal-ul de Destination atunci când vreau să urmăresc utilizatorii ce ajung pe Thank You Page. Având în vedere că doar utilizatorii ce au parcurs un funnel și au realizat o comandă pot ajunge pe această pagină atunci pot număra și comenzile.
După ce alegi tipul de Goal pe care dorești să îl folosești trebuie să faci setările pentru el. Poți oricând verifica dacă acesta a generat trafic în ultimele 7 zile.
Poți importa Goal-urile și în Google Ads și folosi ca și tracking. De asemenea, poți realiza liste de remarketing pe bază de goal. Una dintre listele mele preferate este cea realizată pe goal de durată. Pot realiza bannere dedicate pentru cei ce stau mai mult pe site dar nu convertesc.
Spor la conversii!