E-commerce și Covid-19 1

E-commerce și Covid-19

Discutam cu mai mulți prieteni ce dețin un magazin de e-commerce sau lucrează la client și mi-am dat seama că le dădeam aceleași sfaturi în această perioadă. Le-am notat și pentru voi poate oferă suport de trecere mai ușor peste această criză.

1. Email de informare 

Dacă ai o bază de date atunci e momentul să o folosești. Informează clienții despre:

  • Modul de împachetare a produselor  
  • Igienizarea produselor și a cutiilor
  • Modul de predare la curier
  • Starea curierilor și faptul că și aceștia iau măsuri de prevenție
  • Activitatea și livrarea se desfășoară în parametrii normali

Este foarte important ca în aceste momente de panică ca utilizatorii să fie informați de modul în care se desfășoară activitatea și mai ales că sunteți pregătiți să faceți față acestei provocări și luați toate măsurile de protecție.

2. Postare pe Facebook / Instagram / Google My Business și alte canale

Este foarte important să fim cât mai transparenți în aceste momente. De ce? Pentru că persoanele ce vă urmăresc sunt oameni (sau cel puțin o parte din ei if you know what I mean) și e foarte probabil să fie preocupați cu ale lor și nu de brandurile lor preferate. Postați și oferiți sinceritate cu ce se întâmplă în spatele zâmbetelor și postărilor cu produse. Oferiți soluții la nivel de produse (pachete sau volume mai mici sau vouchere) ce să încurajeze cumpărarea online.

E-commerce și Covid-19 2

3. Discount pentru plata cu cardul

Eu mereu plătesc cu cardul oriunde, online sau offline (mai puțin în piață dar ce bine ar fi).

Încurajați utilizatorii să plăteasca cu cardul astfel încât să evite tranzacțiile cu banii la nivel de curier. 

O metodă recomandată este să puneți la pagina de check-out mesaj că în această perioadă încercați să luați măsuri de prevenție pentru clienții voștri și pentru încurajare oferiți un extra discount pentru orice plată cu cardul.

Unele business-uri au scos de tot plata cash în această perioadă și transmit comenzi doar dacă se achită cu cardul.

4. Scade bugetul dacă este necesar dar nu opri tot

Ia în considerare că în aceste momente foarte multe companii opresc bugetele de marketing și este de înțeles dacă nu fac față. Dar dacă în acest moment sunt mulți ce nu licitează pe keyword-ul respectiv înseamnă că și costurile o să fie mai joase, nu? Ceea ce înseamnă că poți genera trafic relevant pentru business-ul tău la un cost mai mic.

Investește smart în display sau în video pe canalele de știri ce au o creștere de trafic foarte mare în această perioadă. Folosește imagini ce captează atenția și trimite publicul către site-ul tău. Recomand să ai pregătită și o campanie de remarketing pentru a genera și conversii pe acest trafic după ce intră pe site.

E-commerce și Covid-19 3

5. Investește timpul nu îl pierde

Acum că ai mai mult timp disponibil ce zici dacă îl investești în lucrurile mărunte ce fac diferența? 

  • Un mesaj personalizat pentru persoana X ce a achiziționat în această perioadă de criză de genul: Mulțumim că susțineți business-urile locale! Sau un mesaj ce se potrivește business-ului tău.
  • Ce zici dacă lucrezi la niște bannere faine dacă tot ai timp? Știi că cel mai bine vinzi prin imagini așa că la treabă!
  • Repară bug-urile ce le-ai tot amânat
  • Testează culori diferite la butoane sau fă un facelift cu totul
  • Joacă-te cu Canva astfel încât să ai bannere făcute și pentru postările normale

Știm cât de greu este în această perioadă dar trebuie să trecem peste ea cu brio. Știm că s-au decalat toate colecțiile noi și nu o să mai fie stoc în curând la bestsellere. Dar publicul tău oare știe asta? Ai fost transparent și le-ai spus?

Dacă aveți nevoie de advice în această perioadă sunt aici.

Spor la conversii!

Lasă un comentariu