5 Motive pentru care ți se poate închide contul de Facebook Ads
În ultimul timp am sesizat foarte multe întrebări pe grupurile de Facebook legate de închiderea conturilor de Facebook.
Vrei să te asiguri că nu ești și tu unul din “norocoși”? Află care sunt top 5 motive pentru care sunt închise conturile de Facebook Ads.
1. Nerespectarea politicilor Facebook
Sunt sigură că cel puțin o dată ai avut un anunț dezaprobat fără să-ți dai seama care este motivul. Ai trimis către suport iar aceștia ți-au spus simplu că din motive de policy nu pot aproba acest anunț.
Ce înseamnă asta?
Toți advertiserii primesc red flag în momentul în care încalcă politicile Facebook astfel încât, la abateri repetate, poți ajunge să ți se închidă contul.
Facebook permite revizuirea anunțurilor ce au fost dezaprobate prin intermediul tool-ului Account Quality ce se regăsește în fiecare cont aici.
Poți alege perioada și poți identifica mult mai simplu anunțurile pentru care au fost respinse + motivele pentru care au fost respinse și modul în care poți să rezolvi problema.
Cu ajutorul acestui tool poți cere review la toate anunțurile dezaprobate în același timp, fără să mai fie necesar să mergi la fiecare anunț în parte.
Odată ce primești mai multe red flags atunci Facebook te identifică ca fiind un advertiser nepotrivit pentru această platformă și o să-ți închidă contul. Politicile Facebook le găsești aici și te sfătuiesc să le citești pentru a te asigura că eviți avertismentele.
2. Plăți respinse
Facebook ads îți retrage banii banii atunci când ajungi la limita setată și la final de lună. Se poate întâmpla ca fix în clipa în care Facebook trebuie să retragă, tu să nu ai bani în cont.
Facebook o să identifice acest lucru ca red flag iar mai multe red flag-uri duc la suspendarea contului.
Pentru a evita această situație poți cere de la suport o creștere a limitei de plată. Mai multe informații aici.
3. Calitatea Paginii de Facebook
Un factor foarte important ține de scorul paginii tale de business. Facebook identifică comportamentul nepotrivit precum share-uri la anunțuri false, limbaj nepotrivit etc, ce poate duce ulterior la închiderea contului cu care este asociată pagina.
Pentru a vedea scorul paginii tale este suficient să te duci la pagină și în tabelul de sus să dai More – Page Quality.
4. Landing page nepotrivit
Roboții ce verifică site-ul pot identifica dacă este potrivit sau nu. Spre exemplu dacă ai prea multe pop-up-uri, link-uri în site ce duc spre 404 sau o calitate scăzută a site-ului poți primi red flag. Mai multe red flags = contul închis.
Este super important să trimitem publicul către landing page-ul potrivit. Bănuiesc că nimănui nu îi place momentul când vede un produs în banner iar când dă click este dus către total altceva. Un bounce rate ridicat poate indica că landing page-ul nu este cel potrivit pentru acest banner.
Poți verifica și singur informațiile pe care Facebook și le extrage din site-ul tău și motivele pentru care poate fii considerat nepotrivit. Acest tool minunat se numește Facebook Link Debugging și te poate ajuta la îmbunătățirea site-ului. /
Tastezi numele site-ului și dai Debug. Dacă site-ul este relativ nou atunci Facebook o să-ți ceară acordul ca să poată da fetch la informații. Dacă deja rulezi reclame pe Facebook și ai avut o problemă cu un landing page atunci de aici poți vedea ce fel de erori ai întâmpinat și mai ales cum le poți rezolva. Dacă ești deja în proces de update a unei pagini ce încălca politicile Facebook atunci poți da update.
5. Scorul de calitate a anunțurilor
Anunțurile tale o să primească un scor de calitate în funcție de publicul ales, imaginile și mesajul transmis. Este bine să alegem o targetare cât mai eficientă astfel încât să avem un feedback bun de la cumpărători și să fim relevanți.
Anunțurile ce sunt aprobate dar sunt considerate low quality pot duce la închiderea contului de Facebook Ads sau la o aprobare mai înceată a ad-urilor.
Calitatea anunțurilor poate să fie afectată de:
- Prea mult text peste imagine. Facebook recomandă folosirea a maximum 20% din spațiul alocat pe banner pentru text. Poți verifica aici imaginile tale.
- Click bait sau engagement bait. Probabil știți acele anunțuri care te fac să intri pe link doar ca să citești articolul, având un titlu captivant. Ei bine, nu sunt cele mai friendly atunci când vine vorba de scorul de calitate. Engagement bait poate fi considerat inclusiv concursurile de tip like, comment and share.
- Anunțurile ce primesc Hide sau Report la nivel de feed-ul utilizatorilor. Atunci când ești prea agresiv sau te duci către o audiență nepotrivită poți avea suficiente reporturi încât să ți se dezactiveze contul.
Poți verifica calitatea anunțurilor tale la nivel de ads, introducând coloana de quality score. Poți lucra la nivel de targetare, copy sau imagine pentru a crește acest scor.
Concluzia este că Facebook chiar verifică multe aspecte pentru a se asigura că anunțurile ajung la persoanele potrivite și nu sunt de o calitate inferioară. Așa că dacă consideri că respecți toate politicile și anunțurile tale sunt cele potrivite atunci poți discuta cu ei aici.
Spor la conversii!