Raportare Facebook Ads
Știu cât e de greu să găsești un raport perfect pentru Facebook ce să îți ofere toate insight-urile de care ai nevoie. Am testat fel și fel de tool-uri, free și paid, și tot nu îmi ofereau suficiente informații ce mă ajută să iau decizii la nivel de cont.
Facebook îți pune la dispoziție mai multe tipuri de raportare dar 2 dintre ele mi se par cele mai utile.
Prima este cea direct din platformă, unde primești informațiile la nivel de excel și pivot și poți face o detaliere pe fiecare ad set în parte. Raportarea o găsești aici sau direct din platformă în tab-ul de reports.
Tot din acel tab poți alege să dai share la link ceea ce înseamnă că o să îți păstreze coloanele pe care deja le-ai stabilit. Acest link nu merge decât dacă persoana la care ajunge link-ul are acces în Ads Manager.
Un alt tip de raport pe care eu îl folosesc este cel din Analytics Facebook. Nu eram mare fan înainte pentru că mi se părea că mai are nevoie de câteva upgrade-uri, dar acum simt că a ajuns la un nivel pe care îl putem folosi cu ușurință.
Facebook Analytics îl găsim aici sau în meniul Facebook.
De aici poți alege să vizualizezi doar informațiile despre pagină, doar despre pixel sau să faci un grup cu ambele pentru a avea cât mai multe insight-uri. Pentru pagină primești mai multe informații despre engagement și nu poți vizualiza conversiile spre exemplu, dar dacă faci un grup ai acces la toate informațiile.
La o primă interacțiune, acesta îți oferă un overview și poți da pe View Full Report din dreptul fiecărui chenar pentru a vedea mai multe informații despre rezumatul respectiv.
Poți selecta tu datele pe care dorești să le vizualizezi și nu ești limitat la ultimele 28 zile așa cum e la nivel de events manager.
De asemenea, poți face filtre pentru a vedea anumite categorii sau audiențe cum interacționeaza cel mai bine din coloana de sus, unde scrie 100% people.
Facebook îți indentifică singur funnel-ul (nu corect de fiecare dată dar tot e de apreciat că încearcă), dar poți să îți realizezi și singur propriile funnel-uri pe care vrei să le prezinți la raportare.
Poți realiza și propriul Dashboard cu informațiile ce te interesează sau pe diferite audiențe/ categorii (poate vrei să vezi cum performează doar remarketing-ul sau lookalike-ul sau poate vrei să vezi doar cei ce vin de pe un anumit UTM).
La nivel de Dashboard Facebook poți alege tu ce tip de tabel vrei și poți da și importare din cele din overview în funcție de ceea ce ai nevoie.
Din păcate, Facebook Dashboards încă nu sunt disponibile pentru a le descărca sub formă de pdf sau altele, așa cum este la Google Dashboards. Singura variantă prin care poți da share la raport este dacă în grupul realizat de tine, adaugi și useri pe care îi vrei și să faci raportul public. Un pic de bătaie de cap aș putea zice.
Personal, prefer să le adaug cu print screens și explicații pentru fiecare pas din raport ce mă interesează.
Spor la raportare!