Setup Facebook Ads – Leads
Recunosc, mi-a fost greu să adun toate gândurile despre un setup eficient pentru un business ce are focus pe leads but here it is.
După lungi discuții cu Account Manageri de la Facebook și teste și greșeli am ajuns la o formă de setup ce este eficientă pentru această versiune de Pixel și Algoritm. Știm că Facebook se schimbă destul de des și e posibil ca peste un an lucrurile să fie diferite. Așa că, versiunea acestui articol este valabilă pentru 2020. Vedem ce o să mai fie la anu 🙂
Pentru început trebuie să te decizi și să verifici câteva lucruri și anume:
- Care este obiectivul tău / Ce vrei să facă clientul pe site? (să completeze un formular, să te sune, să ajungă în showroom etc)
- Cum arată funnel-ul tău? Din câți pași este compus? Unde ai drop down? (ai doar un formular de contact sau ai un funnel de 3 pași? Unde renunță lumea și de ce renunță?)
- Ai istoric în cont? Ai istoric pe pixel? (setupul de mai jos este pentru un cont ce are măcar un pic de istoric și date)
- Ai events pe site? Pe fiecare pas din funnel? (esențial să ai cât mai multe date, mai ales dacă ai un funnel mai lung)
- Ai audiențe realizate? (minunat dacă ai deja. Nu uita să verifici dacă trebuie să dai update la ele)
- Ce buget ai și cât ești dispus să plătești pentru un lead? (trebuie să te gândești care este limita maximă pe care ești dispus să o investești într-un lead și de acolo realizezi singur bugetul pe care trebuie să îl aloci. Știu, toți vrem lead-uri cât mai ieftine și cu un life time value cât mai lung dar, acum, chiar trebuie să decizi un buget pe bune pe care ești dispus să îl aloci în promovare).
Ai răspuns la toate întrebările de mai sus și ai făcut tot posibilul dar contul tău nu mai funcționează. Nu îți pierde speranța în Facebook! Cele mai comune motive pentru care nu îți mai merge contul sunt:
- Audience Overlap = ai prea multe ad seturi ce ajung la aceiași audiență. Probabil ai realizate campanii pe diferite interese, fiecare cu ad setul lui și tot ai overlap. Cum? Pentru că algoritmul Facebook te indentifică ca fiind o persoană interesată de termopane dar și de renovarea casei în funcție de acțiunile tale online (vizitat site, like la pagini, interacțiuni pe postări despre acest interes, intrat în grupuri, share-uri în mesaje despre ele etc.)
- Audience Saturation = ai aceleași anunțuri peste tot. Nimic schimbat. Rulezi aceleași chestii la aceiași oameni.
- Negative Feedback = păi dacă aceiași oameni ce îi targetezi în mai multe ad sets îi trargetezi cu aceleași anunțuri nu e normal să iei și feedback negativ? Acțiuni ale clientului precum Hide this Ad sau I don’t want to see this ad anymore pot duce la un scor negativ. Acest lucru impactează nu doar reclamele ci și traficul și reach-ul organic.
- Ad Relevance = este super mega extra important ca să îți alegi ad-ul potrivit pentru audiența potrivită. Degeaba le arăți ad-uri cu produsul tău dacă pe ei nu îi interesează.
Un media plan nu trebuie să fie stufos ca să fie de succes ci ai nevoie de o împărțire corectă a bugetelor și foarte multe excluderi. Mai jos găsești un exemplu de planificare ce te poate ajuta să ajungi la rezultatele dorite.
Este important să testezi și să adaptezi pentru business-ul tău. Poate nu ai event-uri pe site, poate bugetul nu acoperă așa multe campanii, poate abia acum realizezi listele de excludere.
Pentru o împărțire a bugetului eu recomand să aloci între 60 – 85% pe Prospecting și 15 – 40% pentru Retargeting. Eu prefer să folosesc CBO pe lowest cost pentru a lăsa algoritmul să aducă rezultate. Ca și event de optimizare mă orientez către cel ce are cel puțin 50 de activări pe săptămână și ulterior urmăresc să ajung la ultimul event din funnel.
La zona de Awareness poți să alegi între cele 3 tipuri de obiective în funcție de tipul de business pe care îl ai și modul în care interacționează clienții cu tine. Dacă consideri că ai nevoie de o pagină cu multe like-uri atunci alege acest obiectiv. Dacă ai nevoie ca utilizatorii să își aducă aminte de brand-ul tău atunci alege Brand Awareness și dacă vrei să crești reach-ul și să ajungă anunțul tău la cât mai multe persoane atunci alege obiectivul Reach.
Le poți alege și pe toate 3 dacă poți susține bugetul pentru ele. Această campanie nu are nevoie de un buget enorm dar are nevoie de un minim 10-20 ron pe zi.
La zona de Conversion on new traffic ai 3 campanii. Poți să alegi să le faci doar 2 și ulterior să mai adaugi una. Campania pe broad (excluderi doar demografice) ajută algoritmul să ajungă la persoane noi ce le găsește interesate de business-ul tău. Această campanie are cele mai multe excluderi tocmai pentru că vrei să ajungi la un public fresh.
Campania de Lookalike trebuie realizată pe top clienții. În general prefer bază de date fiind cea mai exactă, dar poți să folosești și eventul final (cel ce confirmă înscrierea unui lead). Eu prefer să fac 3 lookalike-uri sau cel mult 4 astfel încât să pot ține sub control excluderile. De aici nu am exclus și interesele. O să ai parte de un pic de overlap dacă interesele sunt relevante ceea ce nu este de speriat. E ok 🙂 Lookalike o să ajungă să fie campania cea mai stabilă a ta iar în cea de interese ai să ajungi să faci multe experimente.
În campania de interese poți să faci mai multe ad seturi. Eu zic să faci maxim 5 momentan și după ce testezi audiențe poți să mai oprești câte un ad set și să testezi altul nou. Ce e important aici să știi este că acest CBO o să aloce bugetul cel mai mult per campania ce are cel mai mare reach (când setezi poți să vezi un reach estimativ în partea dreaptă). Alege audiențe cât mai diferite dar totuși relevante pentru tine și exclude din celelalte ad seturi interesele ce le targetezi în altele. Cu cât reach-ul este mai mare cu atât bugetul trebuie să fie pe măsură.
Retargeting-ul o să fie prietenul tău cel mai bun. Aici ajungi să retargetezi persoanele ce au interacționat în zona de awareness, ce au ajuns pe site-ul tău din conversion și mai ales cei ce ajuns în funnel.
Audiențele pot avea o perioadă mai lungă de 30 de zile sau mai scurtă. Depinde foarte mult de business-ul tău și conversion window.
Pentru ca această strategie să funcționeze ai nevoie de un pic de răbdare, un pic de istoric în cont și creative diferite pentru fiecare ad set. Răbdare pentru a trece de cele 7 zile de learning, un pic de istorc ca să te ajute din start audiențele și strategia bazată pe conversie și ad-uri diferite. E esențial să ai vizual diferit și text diferit pentru fiecare ca să eviți saturația și mai ales să transmiți un mesaj relevant pe fiecare pas din funnel.
Spor la lead-uri!