5 Tips and Tricks Youtube
Tu cât stai pe Youtube?
Recunosc, eu ascult muzică de pe alte canale, dar Youtube este primul loc unde mă duc atunci când am nevoie de informație. Sunt sigură că și voi sesizați schimbări în comportamentul utilizatorilor atunci când vine vorba de content și nu numai. Sper ca aceste mici secrete să te ajute la optimizarea canalului de youtube pentru a atrage mai multe views și nu numai.
1. Calitate și nu Cantitate
Sunt peste 500 de ore urcate pe Youtube pe minut. Consideri că în aceste 500 ore / minut nu mai există cel puțin un video asemănător cu al tău?
Focus pe calitate. Utilizatorul ce caută „Cum să fac pizza” sigur are mai multe variante din care să aleagă așa că de ce să se uite la video-ul tău dacă nu prezinți content de calitate?
Un video ce are un conținut de calitate poate crește organic și poți aduna views și peste luni de la postarea sa. Urcă videourile mai rar. Investește în conținut mai bun, mai optimizat, thubnails personalizate și mai ales într-o strategie și research ce te poate ajuta mai mult decât crezi.
Nu uita, Youtube nu este precum Facebook, Instagram sau Tik Tok. Youtube este un canal de căutare unde videourile ce au content bun pot rămâne în top la căutări. Pe celelalte canale, userul consuma video-urile pe moment.
2. Branding și nu conversii
Youtube nu este un canal ce generează sute de conversii. Este un canal unde poți crește brandingul și ulterior apar și conversiile. Nu încerca să dezvolți videouri pentru vânzare ci dezvoltă videouri ce reprezintă businessul tău.
Este foarte important ca să înțelegem care sunt beneficiile canalului de Youtube:
- Construiești un brand
- Dezvolți încrederea
- Crești notorietatea
Toți vrem conversii, dar ce încredere are un utilizator ce nu a mai auzit / văzut niciodată brandul tău? Pentru el ești un necunoscut ce apare pentru prima dată cu mesaje precum „Comandă acum! Stocuri Limitate”.
Folosește Youtube pentru prospecting, pentru branding, pentru dezvoltarea încrederii și investește în conținut de calitate. Este mai ușor să generezi conversii de la un utilizator ce a mai auzit de tine decât de la unul necunoscut. Crezi că toate brandurile mari precum Nike, Gucci, Sephora, etc. au crescut pentru că aveau campanii cu focus pe conversii? Nu, au investit în branding și dezvoltarea notorietății ce a dus la creșterea încrederii.
PS: Nu uitați, costul pe un view este extrem de mic, de aproximativ 0,01 – 0,03 RON.
3. Primele 6 secunde
Tu ce poți să faci în 6 secunde?
Chiar foarte multe. Ai rămâne surprins ce repede poți transmite informațiile.
Primele 6 secunde, mai exact până când un utilizator poate da skip la o reclamă, sunt cele mai importante. Nu contează dacă vorbim de videouri realizate în scop de reclamă sau videouri pentru content.
Trebuie să transmiți câteva informații relevante precum brandul și cu ce informații dorești ca utilizatorul să rămână. În aceste secunde, utilizatorul poate decide dacă rămâne să vadă tot videoul sau merge mai departe.
PS: First impression always counts.
4. Baza de date
Dacă ai o bază de date.. de ce nu o folosești? Fiecare platformă dorește să pastreze utilizatorii în ea. Facebook deschide articolele direct în platformă, la fel și Instagram sau alte platforme. De ce? Pentru că cu cât stă un utilizator mai mult în platformă, cu atât consumă mai mult conținut.
Youtube permite adăugarea de link-uri ce să ducă pe site, bannere și multe altele dar te și recompensează dacă canalul tău crește și ai cu cât mai multe vizualizări.
Așa că, de ce nu te folosești de baza de date și trimiți un newsletter de fiecare dată când apare un video nou? Mulți dintre noi suntem focusați pe altele și nu avem push notification pornite ca să vedem dacă X a postat sau nu.
Poate acum e momentul ideal să realizezi campania de leads la care te gândeai de ceva timp.
PS: Dacă ai videouri în fiecare zi atunci te sfătuiesc să dai un email pe săptămână cu „Noutăți”. Caută cele mai bune ore astfel încât să nu ți se ignore emailul.
5. Comunitatea
Persoanele ce au aceleași interese o să urmearească aceleași canale. Dacă mie imi place să gătesc, atunci o să urmăresc mai multe canale de acest fel, nu?
La fel se întâmplă în toate domeniile. Dacă nișa ta e pe stand up sau fashion sau electronice atunci trebuie să îți găsești grupul și conținutul potrivit pe care să îl păstrezi engaged în comunitatea ta.
Un dezvoltator de comunitate foarte bun este George Bonea – Speaker Demotivațional. Îl știi? Eu da. E și smart si amuzant în același timp… plus o doză de sarcasm ce te cucerește. George a început timid dar a avut content bun de la început. Un an mai târziu a ajuns la o comunitate de 58.3K de urmăritori pe Youtube și 54k pe Facebook plus alte proiecte în desfășurare. Cum a reușit? Prin content bun, postări contante și mai ales a lucrat la dezvoltarea de brand personal.
Unde-s doi puterea crește. Încearcă să ai un conținut relevant pentru publicul tău și să îl păstrezi engaged. Nu e suficient doar să aduni followerși ci trebuie și păstrată relația cu ei pentru a ajunge la succes.
Spor la… views!