Facebook ADS - 5 Avantaje față de competitori 1

Facebook ADS – 5 Avantaje față de competitori

Facebook Ads este un canal de promovare cu peste 9 milioane de utilizatori. Chiar crezi că audiența ta nu este prezentă pe acest canal?

Comparativ cu alte canale de promovare Facebook Ads are câteva avantaje.

1. Este vizual și asta te ajută să vinzi

Dacă ai încercat să faci ad-uri până acum ai observat că unele funcționează mai bine și unele mai puțin bine. De ce? Pentru că publicul tău reacționează la anumite imagini.

Ai fix 2 secunde să atragi atenția unui utilizator care dă scroll pe Facebook sau Instagram. 

Ce crezi că o să îl oprească din scroll? 

O imagine prin care să îi atragi atenția. Nu.. nu mă refer să puneți semne de exclamație pe un fundal roșu ci să alegeți imagini semnificative pentru business-ul vostru la care să reacționeze publicul vostru țintă.

Facebook ADS - 5 Avantaje față de competitori 2

Așa DA

Facebook ADS - 5 Avantaje față de competitori 3

Așa NU

2. Are CTA definit

Avem o serie întreagă de butoane de tipul call-to-action din care putem alege în funcție de obiectivul vostru. Sfatul meu este să acordați importanță la alegerea butonului. Pentru un trafic rece este mai recomandat să folosiți mesaje precum “Vezi mai multe” sau “Află mai multe” comparativ cu o audiență caldă unde este recomandat să mergeți cu butoane mai dedicate pe vânzare.

Facebook ADS - 5 Avantaje față de competitori 4

3. Poți alege obiectivul la care vrei să ajungi

Facebook e AWESOME la nivel de obiective. Dacă nu știai, acesta te poate ajuta în campaniile tale ca să alegi obiectivul de care ai nevoie. Ai nevoie de mai mult engagement? Atunci alegi obiectivul respectiv. Ai nevoie de un reach mai mare astfel încât anunțul tău să ajungă la cât mai multe persoane? Atunci setează obiectivul de reach cu frecvența pe care tu o vrei. Vrei conversii? Atunci alege obiectivul de conversie.

Nu uitați de funnel și să nu săriți etape din acesta. Pentru a ajunge la obiectul de conversii este important să aveți un upper funnel bine definit în care publicul ia contact cu tine și te cunoaște / face research.

Toți vrem conversii și toți le vrem acum și la un cost mic. Nu uitați că trebuie să câștigați încrederea pentru brandul vostru și ulterior să îi convingeți să și achiziționeze. 

Fiecare canal are posibilitatea de a targeta audiența dorită dar Facebook le are foarte bine definite. Tu trebuie să ai o strategie bine definită și stabilite obiectivele la care dorești să ajungi.

Facebook ADS - 5 Avantaje față de competitori 5

Strategia aleasă trebuie să fie una potrivită ție. Toți vrem conversii sau lead-uri 🙂 Este important ca să ai un pixel educat și date despre audiența ta înainte de a începe campaniile de conversie.

Obiectivul Facebook prin delimitarea și permiterea alegerii a obiectivului este ca ad-urile tale să ajungă la publicul dorit. Daca spre exemplu alegi obiectivul de Brand Awareness atunci algoritmul o să îți indentifice persoane ce au ca și comportament reținerea brandurilor.

Dacă dorești spre exemplu mai mult engagement și creșterea comunității atunci potrivit pentru tine este obiectivul de engagement. Acest obiectiv îți permite să ajungi la persoane ce au un comportament dedicat interacțiunilor pe Facebook.

Facebook ADS - 5 Avantaje față de competitori 6

Fiind foarte bine definite la nivel de obiective trebuie să ai așteptările reale de la campaniile tale. O campanie dedicată pe trafic sau reach spre exemplu nu o să genereze la fel de multe conversii precum o campanie dedicată spre acest obiectiv. De aseamenea nu te poți aștepta ca o campanie cu focus pe conversii să îți genereze un engagament mare sau foarte mult trafic.

4. Comunitatea

Poate unul dintre cele mai bune canale de a forma și crește comunitatea. Fiind un canal de socializare asta te ajută să dezvolți grupuri pe Facebook în care să păstrezi relația cu publicul tău țintă și să îi fidelizezi brandului tău.

Chiar dacă ești un magazin de ecommerce sau un lead provider poți dezvolta business-ul prin intermediul comunităților. Poți transmite informații rapide către publicul tău și mai ales crește zona de awareness.

5. Targetare detaliată

La nivel de targetare avem posibilitatea să alegem persoane în fucție de demografice, interese, locații etc.

Facebook deține foarte multe informații despre tine. WE KNOW! Știu că de multe ori am fost surprinși de faptul că discutam despre un anumit produs și imediat ne-au aparut anunțuri legate de acest produs în feed. Dar oare comportamentul nostru online nu a dus la aceea reclamă?

Dacă intri pe linkul acesta poți vedea ce informații deține Facebook despre tine și ce interese/ acțiuni au dus la reclamele respective.

Spre exemplu dacă în ultima perioadă ai afișat interes față de animaluțe precum:

  • Dat like la postări legate de animăluțe
  • Intri în grupuri cu tematica aceasta
  • Dai follow la pagini
  • Intri pe site-uri legate de acest subiect etc.

Algoritmul Facebook te indentifica ca având aceste interese și un comportament ideal pentru a afișa anunțuri de la pet shop-uri sau aplicații cu și despre animaluțe.

La nivelul de audințe poți adauga interesele, lookalike, custom audience, remarketing și altele ce să te ajute în targetare. Când dorești să ajungi la un public nou bazat pe interese atunci încearcă să alegi maxim 10 interese. Mai mult nu înseamnă neaparat mai bine și mai ales ia în considerare și bugetul alocat pentru această campanie.

Facebook ADS - 5 Avantaje față de competitori 7

Spor la conversii!

Lasă un comentariu