Tips and tricks Facebook Ads 1

Tips and tricks Facebook Ads

Lucrând în același cont over and over again la un punct nu mai observi oportunitățile de creștere. Sper că aceste tips and tricks să te ajute la idei noi și la A/B testing.

1. Înțelege și alege obiectivele potrivite

Ce îți dorești de la această campanie? Să facă engagement? Să aducă mai multe video views? Să genereze trafic sau conversii? Stabilește strategia înainte să te apuci de 
campanii și nu uita că un funnel complet conține Prospecting, Consideration și Conversion.

Facebook Ads pune la dispoziție o serie de obiective pe care le poți alege în funcție de ceea ce îți dorești și poți mixa între ele ca să ajungi la obiectivul final.

Exemple:

  • publicul tău țintă este cuprins între vârsta 16 – 30 de ani și stă mult pe canalele de social media și sunt consumatori de conținut. Atunci poate este o idee să alegi un obiectiv de engagement pentru prospecting și ulterior să retargetezi acest public printr-o campanie cu obiectiv de conversie (fie conversion – fie catalog sales)
  • publicul tău țintă este cuprins între vârsta 30 – 50 de ani, cu interese premium. Cel mai probabil acest public este consumator de conținut relevant. Poți alege obiectivul de video views pentru prospecting și ulterior remarketing pe cei ce au vizualizat minim 50% din video.
Tips and tricks Facebook Ads 2

2. Text și imagine

Suntem pe un canal de social media. Aici persoanele vin să se relaxeze și nu au intent clar de achiziție precum pe Google. Trebuie cumva să îi cucerești și cum altfel dacă nu prin text și imagine.

Text:

  • Nu scrie romane. Nu aici. Este locul textelor scurte ce să capteze atenția. Facebook recomandă să te încadrezi în 125 caractere
  • Scrie anunțuri captivante nu cu focus 100% pe vânzare. Câte anunțuri de discount crezi că vede persoana respectivă pe zi? Câte anunțuri de ofertă limitată?
Tips and tricks Facebook Ads 3
Tips and tricks Facebook Ads 4

Imaginea:

  • Maxim 20% text pentru a avea expunerea maximă. Poți verifica aici textul de pe imaginea ta.
  • Testează mai multe creative și formate. Nu uita că pentru Story ai nevoie de altă dimensiune față de feed. Poți vedea aici dimensiunile necesare.
  • Alege imaginile potrivite pentru fiecare tip de anunț. Spre exemplu, pentru anunțuri de tip single image cel mai bine folosești o poză ce scoate în evidență produsul. La ad-urile de tip collection sau story cel mai bine te focusezi pe imagini de tipul lifestyle.

3. Publicul tău țintă e aici

În familia Facebook regăsim și Instagram și WhatsApp. În mod sigur publicul tău țintă se află pe cel puțin una din aceste platforme. Cum ajungi la el?

Interese:

  • Alege interesele potrivite pentru business-ul tău. Trebuie să îți cunoști clientul și ce interese ar avea el astfel încât reclama pe care tu o afișezi să fie relevantă pentru el. Dacă reclama nu este relevantă atunci ai să plătești mai mult și ai șansa să iei și reviews negativ.
  • Alege între 5 și 10 interese. Din experiență spun că am testat și mai multe și mai puține și acest interval este optim.
  • Alege combinații între demografice, interese și behaviour în funcție de produs și public.
Tips and tricks Facebook Ads 5

Lookalikes:

  • Audiențele de tip lookalike sunt audiențe asemănătoare cu clienții pe care deja îi ai. Alege lookalikes în funcție de obiectivul pe care îl ai. Spre exemplu, dacă dorești mai mult engagement la pagină atunci alege să realizezi o audiență de lookalike pe cei ce deja fac acest lucru.
  • Recomand ca la campaniile de conversii pe lookalike să alegeți mai multe tipuri de lookalikes în același ad set precum lookalikes pe clienții ce deja au achiziționat bazat pe datele din pixel, lookalike pe baza de date clienți premium (returning sau +2/3 comenzi), lookalikes bazate pe valoarea achiziției. Astfel, o să realizezi un ad set cu lookalikes ce să genereze conversii și eviți overalp-ul între audiențe.

Remarketing:

  • Fie că vorbim de magazine online sau de servicii trebuie să ai o campanie de remarketing.
  • Alege remarketing dinamic pentru magazinele online. Astfel, șansele tale de conversie sunt mai mari.
  • Alege campanie de tip Cross Sell pentru a prezenta colecțiile noi utilizatorilor ce deja au achiziționat.

4. Pixel

Click-urile și engagementul sunt importante dar în final contează câte vânzări ai și care a fost costul acestora.

Pentru acasta ai nevoie ca Pixelul să fie instalat corect de la Page views la Purchase. Un magazin online are, de obicei, următoarele eventuri pe site: Page Views, View Category, View Content, Add to Cart, Initiate Checkout și Purchase.

Un Pixel bine instalat te poate ajuta să indentifici audiențe noi și mai ales să creonezi funnelul astfel încât să fie cât mai simplu procesul de achiziție. Acest proces rareori este atins doar prin intermediul click-urilor si engamgentului.

5. Nu prespune. Testează

Testează tot. Nu e suficient să crezi că un ad o să meargă bine sau că o audiență o să convertească doar pentru că ai citit undeva despre ea. Nu așa funcționează.

Cu ajutorul split testurilor poți verifica ce anunț funcționează mai bine sau ce imagine și ulterior poți lua decizii bazate pe cifre.

Poți testa 4 variabile:

Tips and tricks Facebook Ads 6

Spor la conversii!

Lasă un comentariu