Setup Google Ads
Ești la prima interacțiune cu Google Ads? Super!
Ți-am pregătit un mic ghid de setup pentru a lua cele mai bune decizii atunci când îți setezi campaniile.
1. KPI și termeni de bază
- Keyword / Cuvânt cheie – prin intermediul cuvintelor cheie poți determina apariția anunțului tău la o căutare Google. Acestea sunt alese în intermediul campaniilor de search și recomand să fie alese conform siteului tău.
- Bid / Licitație – dacă dorim să ne afișăm pe cuvintele cheie alese atunci trebuie să intrăm în licitație cu un animit bid. Cel mai probabil nu ești singurul utilizator ce dorește să se afișeze pe cuvântul respectiv astfel încât Google ia în considerare mai mulți factori și nu doar suma pe care ești dispus să o plătești pentru acel cuvânt cheie.
- CPC/ Cost per click – suma pe care chiar o plătești pe cuvântul cheie ales.
- Impression / Afișare – reprezintă o afișare a anunțului tău. Această afișare nu înseamnă că utilizatorul a dat și click și a ajuns în site ci doar a văzut anunțul.
- Conversii – aceasta se întâmplă după ce cineva a dat click pe anunțul tău, a ajuns în site și a luat acțiunea pe care o ai tu setată ca și conversie. O conversie poate reprezenta o achiziție de produs, un formular trimis, un apel telefonic etc.
2. Strategie și structură
Campaniile setate de la început bine nu au nevoie de multă mentenanță de-a lungul timpului. Trebuie să ai o strategie clară și mai ales o structură bine pusă la punct.
Ideal este ca să păstrezi structura siteului și în contul tău de Google. Campaniile pot reprezenta categorii din site, iar ad grupurile reprezintă sub categorii. Spre exemplu:
Prin setarea de campanii, ad grupuri, anunțuri și cuvinte cheie separate putem avea un scor de relevanță mai bun pentru utilizatori. Dacă o persoană caută pe Google „Cercei Aur” și vede un anunț despre rochii aurii atunci ceva nu e bine. Cu cât ești mai relevant și cu cât anunțul tău reprezintă căutarea utilizatorului cu atât ești mai aproape de conversie.
3. Anunțuri
Aici e locul unde poți deveni creativ și prezenta produsul tău. Îmi aduc aminte de vremea când anunțurile erau pe 2 rânduri, maxim 30 de caractere și trebuia să spui tot ce era mai important în ele. Acum te poți bucura de 300 de caractere în care poți evidența produsul. Încearcă să folosești toate caracterele și să folosești cuvintele cheie pe care licitezi în anunț.
Pe lângă expended ads mai regăsim în cont și responsive ads unde poți adăuga 15 headlines și 3 descrieri. Acestea trebuie să fie diferite având în vedere că se afișează aleatoriu în funcție de algoritmul Google. Poți selecta și varianta de pin în care stabilești ce headline să fie primul, la fel și la descriere.
Recomand ca în fiecare ad grup să ai 3 anunțuri expended și un anunț responsive ce să reprezinte tema ad grupului.
4. Cuvinte cheie
Cuvintele cheie sunt cele ce determină apariția anunțului tău la căutările utilizatorilor. Avem mai multe tipuri de keywords iar tu trebuie să alegi care este cel mai potrivit pentru business-ul tău.
- Broad Match: este cea mai generală formă a cuvântului cheie. Această funcție îți poate determina anunțul să apară indiferent de ordinea în care tu ai selectat cuvintele, dar și pentru termeni asemănători.
- Broad Match Modifier: este o formă generală dar și controlată în același timp. Să spunem că vrei să apari la căutări pentru Cercei Aur. Cea mai simplă variantă este să adaugi un + în fața fiecărui cuvânt astfel încât algoritmul îți prezintă anunțul la căutări ce conțin cele 2 cuvinte. Spre exemplu, pentru varianta +cercei +aur poți apărea pentru căutări precum „cercei aur rotunzi”, „cercei aur pret”, „diamante si cercei de aur”.
- Phrase Match: aceast mod permite afișarea cuvintelor cheie în ordinea pe care tu le-ai scris + cuvinte alăturate de fraza ta. Spre exemplu, vrei să apari cu anunțul tău pentru „cercei aur”. Varianta de phrase permite afișarea anunțului tău și pe căutări precum „cercei aur lungi”, „unde gasesc cercei aur”, „cercei aur online”. Pentru a folosi acest tip de match trebuie să pui fraza aleasă de tine între „”.
- Exact Match: atunci când alegi această formă alegi să te afișezi cu anunțul tău doar la căutarea exactă ce se află între paranteze pătrate. Spre exemplu, dacă alegi doar varianta [cercei aur] atunci o să te afișezi doar pentru această căutare și nu și pentru „cercei aur ieftini”.
- Cuvinte Negative: recomand adăugarea de cuvinte negative încă de la început pentru a evita afișarea anunțului tău pe fraze ce nu sunt potrivite. Spre exemplu, tu ai ales să folosești broad match modifier +cercei +aur și nu dorești să apari pe căutări precum „cercei aur ieftini”. Astfel, adaugi de la început cuvânt negativ „ieftini”.
5. Extensii anunț
Pe lângă anunțul în sine, mai poți adăuga informații esențiale cu ajutorul extensiilor de anunț. Cele mai folosite extensii sunt:
- Sitelink – oferă acces rapid clienții către categorii din siteul tău;
- Callouts – beneficii ce apar după descrieri și au doar 25 de caractere;
- Call – permite apelarea direct din anunț;
- Promotion Extension – Pune în evidență promoțiile din siteul tău;
6. Buget
Bugetul investit în campaniile de Google trebuie să fie unul cu care te simți comfortabil. Conform bugetului pe care îl investești stabilești și câte campanii și ad grupuri ai.
Am văzut în multe conturi, de-a lungul timpului, bugete pe campanii de 5-10 lei și aveau câte 10 campanii de acest fel. Hai să facem o matematică simplă. Dacă setezi un buget per campanie de 10 lei pe zi, iar un click te costă 2 lei, câte click-uri ai să ai din aceea campanie? Exact, 5. Care sunt șansele ca să generezi o conversie din 5 click-uri?
Dacă la început ai un buget mai redus atunci te sfătuiesc să te orietenzi pe testarea pe rând a campaniilor. Permite algoritmului Google să optimizeze și să genereze suficient trafic pe o campanie ca să generezi și conversii. Testează, pe rând, categorii și ad grupuri, ca să poți trage concluzii eficiente ce să ajute la scalarea contului.
Concluzia este să ai un buget stabilit de la început pentru marketing și mai ales o strategie.
Spor la conversii!