5 Instrumente de Marketing Gratuite
Sunt sigură că fiecare PPCist și nu numai are cel puțin un marketing tool preferat pe care îl folosește peste tot. Mai jos regăsiți preferatele mele ce mă ajută să dezvolt strategii și campanii.
Este important să alegem tool-urile potrivite pentru business-ul fiecăruia și nu să le folosim pe toate, mai ales dacă nu sunt potrivite pentru comunicarea cu publicul tău țintă.
1. Emoji 😀
Prin emoji putem atrage atenția mult mai repede a utilizatorilor și putem exprima anumite emoții prin diferite zâmbete sau simboluri.
Site-ul meu preferat de unde preiau emoji este Piliapp. Aici găsește toate emoji-urile și nici nu trebuie să te chinui să dai copy paste. Doar selectezi printr-un click și copy în text unde ai nevoie.
Sfatul meu este să nu faci abuz. Nu o să atragi atenția într-un mod pozitiv dacă folosești 💢💣💢💣💢💣💢💣 sau 💋💋💋 la fiecare linie de text. Important este să păstrezi un echilibru și să indentifici dacă audiența ta reacționează la mesaje cu emoji sau nu. Spre exemplu, la un magazin online ce vinde cosmetice este OK să folosești emoji pe când la o bancă mai bine transmiți informația într-un mod mai simplu.
2. Bold Text
De ceva timp Facebook permite personalizarea textului astfel încât să poți scoate în evidență anumite cuvinte sau fraze. O idee bună ce te poate scuti de utilizarea excesivă a emoji-urilor de mai sus.
Site-ul pe care eu îl folosesc pentru a personaliza textele este YayText. Poți vedea real time cum arată textul tău și să alegi cea mai bună variantă.
3. Canva
Iubesc acest tool și de când l-am găsit viața mea este muuuult mai ușoară. De cele mai multe ori folosesc bannerele trimise de client ca să își creeze imaginea brand-ului așa cum o dorește și mai ales să transmită ce dorește. Uneori, creez bannere pe canva și le trimit eu propuneri. Astfel, am avut ocazia să testez platforma și mai ales să realizez câteva bannere absolut superbe.
Nu, nu sunt talentată la bannere (chiar din contra) dar platforma este atât de user friendly încât și cei mai netalentați pot scoate niște creative faine.
Varianta free oferă foarte multe oportunități de testare și nu te limitează la nivel de dimensiuni sau creative.
4. PNG pentru anunțurile dinamice
Vrei să realizezi anunțuri mai personalizate fără să pui manual simbol la fiecare poza?
Poți realiza asta direct din platforma de Facebook Ads atunci când vrei să folosești un carusel dinamic.
Pe CleanPNG găsești png-uri ce le poți folosi în Facebook Ads la nivel de creative. Poți alege de la rame colorate, la fluturași sau simboluri de Sale și Paște.
5. Hotjar
Cine nu are Hotjar… să își pună.
Este unul din tool-urile mele preferate ce mă ajută să urmăresc funnel-ul și mai ales să îmi dau seama dacă este ceva problematic pe site. Cu ajutorul acestui tool poți să îți înțelegi mai bine utilizatorii și mai ales să îmbunătățești site-ul actual. Poate ai anumite butoane / produse ce utilizatorul nu le sesizeaza la prima interacțiune sau poate ai o categorie de produse ce dorești să o evidențiezi și nu îți dai seama unde este mai bine să o poziționezi.
Poți testa 15 zile free tot pachetul sau poți rămâne la un account basic ce are limitări. No worries, chiar și cu limitări poți ajunge să găsești informații relevante pentru business-ul tău.
Spor la conversii!