Reguli Facebook Ads
Recunosc ca le-am găsit și eu de curând și de atunci le folosesc zi de zi. Știam că poți seta reguli pe Facebook Ads dar niciodată nu am avut nevoie de ele până să plec în concediu.
Și așa am ajuns în situația în care bugetul X trebuia să se reducă sau din campania Y să se oprească doar anumite bannere și eu să fiu plecată pe munți și fără pic de net.
Regulile automate de Facebook sunt utile atunci când vrei să ai control asupra unor aspecte și nu ai timpul necesar sau răbdarea necesară să te uiți peste 100 de campanii zi de zi.
Puteți realiza regulile automate Facebook din overview-ul de campanii sau puteți intra pe link-ul acesta ce arată cam așa:
Primul pas – Create Rule
Mai jos găsești câteva dintre regulile ce le folosesc eu cel mai des:
1. Oprit Campania Cost Prea Mare
De obicei aleg să opresc o campanie dacă nu îndeplinește anumite condiții ce țin de costuri prea ridicate.
Dacă vreau să țin sub control costurile atunci folosesc această regulă. Mă ajută să investesc mai smart banii în campanii ce generează conversii.
Poți personaliza regula așa cum vrei. Spre exemplu, poți alege ca această regulă să fie la nivel de ad set și nu de campanie sau poți alege un spend mai mare sau un cost per add to cart și nu pe purchase. Repet – e în funcție de ce obiectiv are campania și de strategia ta.
2. Oprit Campania ROAS prea mic
Dacă ai un magazin de ecommerce atunci sigur ai auzit de ROAS ( Ad Revenue/ Ad Spend) și este în interesul tău ca ad-urile să genereze un ROAS cât mai mare.
Sfatul meu e să alegi un ROAS la nivel de Ad Set sau chiar AD. Nu are rost să oprești o campanie cu mai multe Ad Sets dacă doar unul nu funcționează cum trebuie.
Ia în considerare că ai nevoie de instalarea corectă a Pixelului în site pentru a raporta eventurile corect.
3. Crescut buget dacă ROAS > 2
Dacă ai o zi în care lucrurile merg foarte bine nu ai vrea să ratezi oportunitatea de a obține rezultate cât mai bune, nu? Uite aici te ajută această regulă ce are obiectiv de creștere a bugetului dacă ROAS-ul depășește 2.
Poți alege ad seturile manual sau poți lăsa regula să se aplice pe toate. Nu uita, de obicei campania de remarketing are rezultate mai bune decât campania de trafic nou deci probabil trebuie tratată un pic diferit față de celelalte.
4. Oprit ad-uri dacă CTR <0.5%
Regula aceasta este potrivită la nivel de anunțuri și este o metodă bună de a testa creativele. Dacă creativele tale sunt sub 0.5% la nivel de CTR atunci poate este cazul să le schimbi fiindcă nu atrag atenția suficient. Încearcă altă combinație de imagine – copy.
Nu aplica această regulă pentru ad-urile din campaniile de reach sau awareness. Obiectivul lor nu este de a genera trafic pe site ci de a genera un reach cât mai mare și cât mai multe afișări.
5. Notificare frecvență prea mare
Dacă o campanie are frecvență mare nu înseamnă că nu este eficientă și că trebuie să o oprești. De aceea îți recomand să activezi notificările pentru frecvența anunțurilor astfel încât să poți analiza manual campania.
De aici aș alege doar campaniile de trafic nou și nu cele de remarketing. Ia în considerare că la o campanie de remarketing frecvența este destul de mare și poate ajunge și la 10. Pentru trafic nou nu este tocmai OK să îl urmărești cu același anunț de 10 ori.
Poți alege reguli pentru diferite scenarii pe care le ai. Tu cunoști cel mai bine contul și ce așteptări ai de la el. Spre exemplu, poți seta reguli cu notificare și când o campania ajunge la un număr de afișări sau click-uri sau comenzi etc. Sau poți seta să oprești o campanie dacă ajunge la 100 de mesaje pe zi sau să mărești bugetul dacă ajunge la un reach mai mare. Totul ține de ceea ce vrei tu să optimizezi.
Nu începe cu toate regulile odată. Ia în considerare că și în Facebook există un delay la raportarea de comenzi și de multe ori vedem după ce se oprește campania ca de fapt a generat vânzări.
Setează toate regulile să îți trimită notificare cel puțin în primă fază ca să poți să le verifici și să nu se suprapună. Spre exemplu poți avea o regulă de oprire buget dacă nu are suficiente comenzi dar și una de creștere buget dacă ajunge la un reach de X. Verifică tot timpul suprapunerea și modificările realizate de reguli.
Nu seta regulile și gata contul e optimizat. Nu, facebook nu merge așa. Mereu este nevoie și de analiza a cifrelor și partea creativă.
Spor la setat!