5 Setări pentru Facebook Messenger
Comunicarea este un punct esențial atunci când vrei ca business-ul tău să crească. În acest articol găsești moduri în care poți utiliza Facebook Messenger ca și pagină și cum poți personaliza mesajele transmise.
Foarte mulți utilizatori preferă să comunice în scris și nu să sune, astfel, Facebook Messenger este calea perfectă să interacționezi cu utilizatorii tăi. Avantajele utilizării chat-ului sunt numeroase:
- răspuns rapid;
- îți permite să faci multi tasking perioada în care aștepți un răspuns / oferi un răspuns;
- aplicația este deja instalată pe telefon;
- poți răspunde de oriunde, oricând;
În funcție de cum dorești să comunici cu publicul tău, poți alege un chat bot configurat de un programator, răspunsuri automate sau mesaje personalizate. Mai jos exemple:
1. Întrebări frecvente
Poți seta răspunsurile automate direct din platformă. Ele te ajută să interecționezi foarte rapid cu utilizatorii tăi atunci când au întrebări la care le poți oferi răspunsuri predefinite. Partea bună? Este free! Facebook îți pune la dispoziție acest tool direct din setările messengerului.
Răspunsurile automate pot fi folosite pentru:
- Întrebări frecvente
- Produse disponibile
- Locație și program de lucru
- Testimoniale
- Suport clienți
Important este să fii creativ și să afișezi mesajele și răspunsurile potrivite pentru utilizatorii tăi. Pentru a le seta este necesar să te duci la pagină ta – click pe butonul de inbox.
După ce dai click pe butonul de edit ai posibilitatea să personalizezi cum dorești tu întrebările și răspunsurile. Facebook pune la dispoziție o mulțime de butoane cu care să te joci.
Nu uita, răspunsurile automate au ca și scop ajutarea utilizatorilor și nu încurcarea lor. Testează diferite variante de întrebări și răspunsuri și alege pe cele mai potrivite pentru tine.
2. Setări când ești plecat (away message)
O idee bună atunci când nu ești disponibil este să alegi away messages. Sunt foarte eficiente atunci când dorești să setezi un program de lucru. Astfel, când un utilizator te contactează în afara orelor de program să primească mesajul ales de tine.
3. Reminder și follow-up pentru cei ce au făcut o programare
Acum poți seta ca pagina ta să aibă buton de programare fără să mai părăsești platforma. Este o idee genială pentru business-urile ce sunt bazate pe consultanță, sales, saloane și altele.
Pentru a activa această variantă, ai nevoie să schimbi butonul de la pagina de Facebook în Book Now. Astfel, poți colecta întâlniri direct în platformă sau poți face integrarea cu platforma ta internă.
Odată setată această funcție poți folosi și răspunsurile automate pentru reminder si follow-up. Fiind deja integrat cu Facebook (ori folosești direct Facebook ori alt tool), acesta are acces la informația legată de întâlnire – când are loc și cât durează. Astfel, poți personaliza mesajele pe care tu le transmiți către utilizatori ca și reminder și follow-up.
Recomand ca la follow-up să folosiți personalizările și mai ales să trimiteți mesajele într-un timp util. Spre exemplu, pentru un salon de masaj poate este indicat să trimiți un mesaj de follow-up odată pe săptămână, iar pentru un salon de înfrumusețare odată pe lună.
4. Confirmare aplicare job
Personal, mi se pare super fain că poți confirma după ce un utilizator a depus CV-ul. Cred că mulți dintre noi ne-am lovit de provocarea în care am trimis un CV și probabil cu zilele (dacă nu luni) nici măcar un mesaj de confirmare nu a fost transmis înapoi.
Poți posta job-uri disponbile dacă adaugi tab-ul disponibil din template – setări.
După adăugarea tab-ului puteți adăuga job-urile pe care le aveți disponibile direct pe pagină.
Tot din inbox – automated responses puteți seta răspunsul pe care doriți să le trimiteți automat. Partea bună? Puteți seta la cât timp după înscrierea la job să se trimită răspunsul și puteți adăuga personalizare, atașament și buton.
5. Buton de mesaje la postări organice
Puteți seta buton de messenger și pentru postările organice dacă dorești ca utilizatorii să interacționeze mai rapid cu pagina ta. Este esențial să verifici ce setări ai la nivel de Automated Responses având în vedere că la click pe butonul de messenger acestea se deschid.
Ca să setezi buton la postare organică este suficient să mergi pe Create Post și să alegi opțiunea de Get Messages și să realizezi postarea.
Sper ca acest articol să te ajute să setezi messengerul așa cum așa îți dorești.
Spor la conversii!