Remarketing Facebook Ads 1

Remarketing Facebook Ads

Campaniile de remarketing sunt un must-have, indiferent dacă vorbim despre un business B2B sau B2C. Mai jos regăsiți campaniile de remarketing ce le puteți face în platforma Facebook Ads și ce beneficii au fiecare.

1. Remarketing Clasic

Remarketingul clasic se poate folosi atât de un business B2B cât și de un business B2C. Acesta are rolul de a retargeta persoanele ce au fost pe site sau au vizitat anumite secțiuni din site.

Pentru a face această campanie ai nevoie în primul rând de Pixel instalat pe site. În funcție de platforma, ai posibilitatea de a îl instala prin 2 click-uri. Aici detalii despre platformele integrate. Găsești pixelul în meniu la tab-ul de Events Manager.

Remarketing Facebook Ads 2

După ce ai instalat Pixelul pe site trebuie să realizezi audiența pentru care dorești să afișezi ad-urile. Poți selecta listele prin tab-ul de Audiences, din meniu.

Remarketing Facebook Ads 3

De aici o sa te poți juca cu tot felul de audiențe, în funcție de strategia pe care ai ales-o.

Remarketing Facebook Ads 4

În funcție de business și strategie, poți alege următoarele liste:

Remarketing Facebook Ads 5

Audiențele din website te ajută să ajungi la persoane ce ți-au vizitat site-ul. Poți alege toate persoanele ce au vizitat, persoanele ce au vizitat o anumită pagină (gen pagina de reduceri sau contact), persoanele ce au stat un anumit timp pe site. De asemenea, poți realiza audiențe și pentru persoanele ce au adăugat în coș sau au realizat o acțiune pe care tu ai pus un event (purchase, initiate checkout, contact, etc.)

2. Remarketing Pagină Facebook & Instagram

Tot din același tab Audiences poți alege să realizezi liste pentru persoanele ce au interacționat cu paginile tale de Facebook și Instagram. Aceste audiențe te pot ajută sa faci o campanie de remarketing dedicată pentru cei ce au trimis mesaje paginii sau ce au interacționat cu postările tale.

Remarketing Facebook Ads 6

Pentru a avea un impact cât mai mare îți recomand să folosești audiențe de maxim 30 de zile, mai ales pentru cei ce au trimis mesaje sau interacționat cu postările.

3. Remarketing Dinamic

Remarketing dinamic Facebook e un must have dacă ai un magazin online. Este una dintre campaniile ce convertesc cel mai bine și mai ales oferă un reminder pentru utilizatorii ce tocmai s-au utitat la produsele tale. Găsiți aici detaliile pas cu pas pentru instalarea corectă a pixelului și conectarea sa cu catalogul înainte de a începe.

Pentru a realiza o astfel de campanie trebuie să selectezi obiectivul de Catalog Sales și să alegi prima funcție de remarketing. Aceasta exclude automat cei ce au făcut purchase.

Remarketing Facebook Ads 7

Este important să alegi perioada potrivită pentru remarketing. Spre exemplu, dacă ai produse cu o valoare mai mare atunci mai bine să ai peste 30 de zile remarketing pentru a permite utilizatorului să se decidă. Dacă ai produse cu valoare mai mică sau reduceri atunci poate este mai bine să alegi o perioada mai scurtă.

4. Remarketing Coș

Ai multe coșuri abandonate? Atunci e cazul să faci o campanie dedicată să readuci persoanele înapoi pe site. Motivele pentru care cineva abandonează coșul pot fi multiple. Poate a intervenit un task urgent și nu are timp să finalizeze, poate dorește să analizeze și alte oferte din piață sau poate pur și simplu nu mai vrea produsul.

Pentru a realiza o campanie pentru abandon coș este important să aveți pixel instalat corect. Poți realiza campania în 2 moduri:

  • audiență de coș cu excludere de purchase pentru bannere clasice
  • catalog sales pe coș cu excludere de purchase pentru a arăta fix produsul lăsat în coș

Prima audiență o realizăm la fel precum în remarketing clasic. Nu uita sa realizezi și o audiență pe cei ce deja au achiziționat ca să poți să o excluzi.

Recomand campania de catalog sales fiind mult mai relevantă. Utilizatorul vede fix produsul lăsat în coș și mesajul tău. Recomand să folosiți un mesaj atractiv sau un cod de voucher pentru a convinge utilizatorul să finalizeze comanda.

Remarketing Facebook Ads 8

Îți recomand la acest tip de campanie să folosești atât caruselul de produse cu personalizare cât și Instant Experience.

5. Cross Sell

Este o campanie de remarketing pe care eu o folosesc foarte des la schimbarea de sezon. Poți arăta anunțul tău persoanelor ce deja au achiziționat de la tine dintr-o colecție anterioară. Este mai ușor să convingi utilizatori ce deja au testat produsele tale pentru a realiza o nouă achiziție.

Remarketing Facebook Ads 9

Acestea sunt doar câteva tipuri de remarketing pe care le poți folosi în strategia ta. Mai mult de atât, poți face liste inclusiv pe cei ce au vizionat un video de al tău sau deschis un Instant Experience.

Spor la conversii!

Comentarii (3)

  • Florin
    28 aprilie 2020 la 05:39 Răspunde

    Buna dimineata,
    acesta este un plugin si de unde il pot instala ?

    • 28 aprilie 2020 la 08:23 Răspunde

      Bună!
      Poți instala Pixelul în 3 metode: manual, partener integrations și prin email.
      Pentru a îl instala trebuie să mergi la tab-ul de Events Manager – dai click pe install pixel – selectezi Partener Integration și alegi de acolo platforma de care ai nevoie.
      Mai multe info aici.

  • Florin
    28 aprilie 2020 la 05:41 Răspunde

    După ce ai instalat Pixelul pe site trebuie să realizezi audiența pentru care dorești să afișezi ad-urile. Poți selecta listele prin tab-ul de Audiences, din meniu.

    https://prnt.sc/s74sus

Lasă un comentariu